Az internetes ruha kereskedelem az egyik legdinamikusabban változó kereskedelmi forma, köszönhetően két olyan területnek (a divat és az internet) melyek egyenként megkövetelik a változásokat, a korral történő haladást. Cikkünkben az idei trendeket mutatjuk be divat webáruházak esetén.
A mobilbarát, reszponzív design ma már kötelező webáruházak esetén. Azonban azt nem szabad elfelejteni, hogy bár a böngészések több mint fele mobilról történik, a vásárlások leadásán megfordul ez az arány, mert az emberek jobban bíznak, könnyebbnek érzik az asztali gépről történő vásárlást.
Ennek megfelelően törekedni kell arra, hogy ne csak a böngészés legyen egyszerű mobilon, hanem a vásárlási folyamat, a rendelés leadása is. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a fizetési oldal lehetőleg legyen 1 oldalas mobilon, és minél kevesebb információt kelljen megadni ahhoz, hogy rendelni tudjon a vásárló.
Konkrétan a divat webshopokra jellemző trend, hogy ma már nem elég csak egy termékképet feltölteni a ruhákról, hanem minél több részletes képre van szükség, valamint lehetőleg videókat is érdemes mellékelni a termékekhez. Ezeknek feladata, hogy viselés közben mutassák meg a ruhákat az érdeklődőknek.
Ennek egyik továbbfejlesztett változata a virtuális ruhapróba. Ennek több fajta megoldása is létezik. Az egyik, hogy megadhatjuk méreteinket, amik alapján a rendszer készít egy „próbababát”, amire aztán ráadhatjuk a ruhadarabokat. A másik megoldás, hogy feltölthetünk képet magunkról, és arra lehet a ruhákat rápróbálni virtuálisan.